• bezoek
  • mail
  • bel
  • tweet

Automating automation.

Snel iets om op verder te bouwen: een prototype.

Contact

Vragen of interesse? Wij staan u graag te woord!

Stuur ons een email
  • 1. Het eerste gesprek
  • 2. Prototypebouw
  • 3. Afbouwen en bijslijpen
  • 4. Testfase
  • 5. Opleveren (systeem on-line)
  • 6. Onderhoud en ondersteuning

Werkwijze

We starten de ontwikkeling van uw applicatie met een softwaremodel, gebouwd na een eerste, persoonlijke gesprek. De modellen vormen de bouwtekening van uw software, en worden in een paar dagen gebouwd.

We voeren de modellen in in RADOS dat vervolgens in enkele seconden een volledig werkende web-applicatie genereert. Deze web-applicatie noemen wij het prototype. Het prototype bevat al een groot gedeelte (gemiddeld zo’n 70%) van uw wensen.

U geeft vervolgens aan hoe wij het moeten ‘aftimmeren’, zodat het precies op uw wensen aansluit.


Uitleg bij het schema

Een schematisch overzicht vindt u hier links op de pagina. Hieronder leggen wij de fasering verder uit.

1. Het eerste gesprek

Wij komen bij u langs om met u het probleem in kaart te brengen. Vervolgens formuleren we de systeemeisen. Door actief en oplossingsgericht mee te denken helpen we u een beeld te vormen van wat u wilt.

2. Prototypebouw

Binnen enkele dagen werken wij het document met systeemeisen uit, en zetten dit om in een softwaremodel; de bouwtekening. Onze Rados Toolkit leest dit in, en genereert een prototype. Zo heeft u binnen een week al een applicatie die de meeste functionaliteit al in zich heeft. Het prototype is een uitstekend vertrekpunt van waaruit we al uw verdere wensen integreren.

Vanaf dit moment bieden wij u een fixed-price offerte, bestaande uit drie delen:

  1. Een prijsspecificatie voor het gegenereerde deel van de applicatie,
  2. Een prijsspecificatie voor het handwerk dat nodig is (inclusief testkosten)
  3. Een prijsspecificatie voor het service contract

Pas als u akkoord bent met de offerte, gaan we verder, en anders brengen wij slechts de modelbouw in rekening: zo’n 16 manuren werk.

3. Afbouwen en bijslijpen

Afhankelijk van hoe uw wensen zijn, is er een bepaald deel handwerk noodzakelijk. Handwerk duurt uiteraard langer dan geautomatiseerde softwarebouw, maar soms is er geen keus. Het is namelijk niet mogelijk om alle denkbare klantwensen in een platform te vangen. Uiteraard geven we bij het eerste gesprek meteen aan of iets handwerk zou zijn, of dat we de bouw kunnen automatiseren.

In deze fase is het ook mogelijk om het systeem in uw huisstijl te bouwen. Indien u dit niet nodig acht, leveren wij het systeem met ons standaard kleurenschema, zoals u zult zien in het prototype.

4. Testfase

Het gegenereerde deel van de software is bij voorbaat al getest, maar het handwerk nog niet. In deze fase testen we het handwerk, zodat we een hoge kwaliteit van uw systeem kunnen waarborgen.

5. Oplevering, uitrol, training

We leveren het systeem op met een schone database. Indien gewenst zetten we bestaande data in het systeem. Wij bieden de mogelijkheid voor een trainingsdag(deel) voor u en uw personeel bij u op kantoor, als u dat wilt.

6. Onderhoud en ondersteuning

Als het systeem is opgeleverd plegen wij uiteraard nazorg, zodat u er niet alleen voor staat. Software is complex, en wij zorgen ervoor dat uw nieuwe applicatie naar behoren blijft werken. Dit doen we middels een onderhoudscontract. Er is een scala aan opties mogelijk op het gebied van backup en support bijvoorbeeld.

Nog niet overtuigd? Weet dat we graag een volledig vrijblijvend gesprek met u voeren!

@twitter: No public Twitter messages.